onsdag 26. april 2017

Dobbel bilde

Kjære publikum som består for det meste av lærere! Jeg har nå laget noe underbart, kan vel jeg jo si. Jeg har laget to bilder som er slått sammen av to bilder … Her er bildet: Dette bilde er av meg som er både til venstre og til høyre, til høyre. Bilde er en illustrasjon av Pareto principle (https://en.wikipedia.org/wiki/Pareto_principle) . Altså for eksempel at 20% av befolkingen eier 80% av eiendom. Men I dette tilfelle på bildet er det at 20% av befolkningen eier 80% av maten. Det er ikke nå 1 av de rike der og fire fattige, men den viser fremdeles forskjellen mellom rik og fattig. Der den rike kan spise et stort og godt måltid mens den fattige har bare en boks med mais, og da er han heldig. Den fattige personen ser på den rike mens han nyter det gode måltidet, full av misunnelse. Mens den rike legger ikke en gang merke til den andre som sitter rett over. Dette er også et tilfelle i samfunnet vårt. Jeg var ikke sikker på om jeg skulle ha en synlig strek heller ikke, så jeg gikk for en synlig strek. Men hvis du vil se en med ikke fult så synlig, så her: Vær vennlig og ikke vurder dette lærere, for dette var først av alt et forsøk. Jeg er ikke helt fornøyd og vet allerede hvordan det kunne ha vært bedre: Hvis jeg nå hadde stått litt lengre unna kameraet ville det vært mye enklere å ta bilde. Også kunne jeg ha bare tatt beinene som gikk ut av springen istedenfor overkroppen. Så var det dett bilde som var det først jeg lagde. to bilder jeg fant på nettet og lagde dette: Det var alt for i dag, takk for nå! (ser ut til at bilde ble litt for bredt til bloggen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar